LOOP - ægte innovation

PRESSEMEDDELELSE

Expedit
September 2014

Når man genopfinder en klassiker i butikken

Indkøbsvognen er en fast bestanddel af mange butiksbesøg. Og de fleste tænker vel heller ikke over, at den kan være anderledes. Ikke før man prøver noget helt nyt!
Når vi skal tranportere oksefars og kartofler rundt på indkøbsturen, kan vi vælge mellem kurven og indkøbsvognen til små og større mængder. I de senere år har vi oplevet at kurven har fået hjul, men basalt set er løsningerne de samme som i selvbetjeningsbutikkens barndom.

Så derfor er det forfriskende at opleve, at man faktisk kan gentænke måden du får dine varer med gennem butikken. Verdensnyheden hedder LOOP og forhandles i Norden af Expedit.

Egentlig er det den kombination af indkøbsvognens kapacitet og ergonomi med rullekurvens lethed og mobilitet. En kurv på hjul men i en rygvenlig højde og med mobilitet i alle retninger.

En ny løsning til den nye forbruger
I den vestlige verden bliver vi ældre, og husholdningerne bliver mindre. Det betyder, at der er nye hensyn at tage. Hvis man er 75 kan det gøre det ondt i ryggen at bøje sig ned til en kurv på gulvet. Og det er tungt og besværligt at flytte en stor metalvogn med få varer, hvis man kun handler ind til sig selv.

Samtidig ser vi, at mange af kædernes butiksformater flytter ind til byerne tættere på deres kunder. Her er pladsen mindre, men med LOOP kan man gøre flowet af kunder gennem butikken mere smidigt. Så vil selv en mindre butik, stadig kunne rumme et stort vareudbud og servicere mange kunder, uden at den føles trang og overfyldt.

LOOP fylder ca. 30% mindre end traditionelle kundevogne og giver dobbelt så megen kapacitet som de største trillekurve, og samtidig er den nem at manøvrere, da den kan trækkes og skubbes i alle retninger.

Så derfor vil mange indkøbsture fremover helt sikkert forløbe lidt lettere, når LOOP bliver butikkens nye klassiker.

Vil du vide mere om LOOP eller booke din egen prøvetur kontakt venligst: Ken Poulsen på ken.poulsen@expedit.dk.

FAKTA: EXPEDIT

• Expedit med hovedsæde i Hadsten - nord for Århus - er blandt Nordens største leverandører af butiksindretning til detailhandlen.
  • Expedit Gruppen har selskaber i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
  • Expedit havde i 2013 en omsætning på 442 mio. kroner.
  • Expedit tilbyder løsninger med alt indbefattet og tager ansvaret for hele processen – fra koncept, design, projektledelse og konstruktion til produktion, logistik og montering samt eftersalgsservice. Expedit skaber sælgende butikker.

Ovenstående ændrer ikke på Expedit Gruppens forventninger til omsætning og resultat for 2014. Se i øvrigt fondsbørsmeddelelse nr. 6/2014 - http://www.expedit.dk/investor