ANSVARLIGT GENBRUG I HØJSÆDET
Med mere end 300 forretninger i Norge, kan det være noget af en budgetpost, når samtlige Vinmonopolets butikker skal ha’ et facelift. Derfor har en del af øvelsen i udviklingen af Vinmonopolets nye butikskoncept været, at genbruge eksisterende indretningselementer i samspil med nyt design.

MILJØBEVIDST KONCEPTUDVIKLING
Fra de første moodboards og tegninger til færdigt koncept, arbejder vi i tæt parløb med Vinmonopolets projektledere om designet på butikkerne. En væsentlig vision for Vinmonopolet har været genbrug af tidligere indretningselementer. Dels ud fra et miljømæssigt perspektiv med omtanke for ressourcer og råmaterialer, men dybest set også bare ud fra sund fornuft og omkostningsbevidsthed.

STILFULDT DESIGN TIL SPECIALØL
Expedit har en mangeårig samarbejdsrelation med Vinmonopolet med rådgivning om indretning og design af kædens butiksinteriør. Det er blevet til flere hundrede butikker. Derfor var det også Expedit, der blev inviteret til at deltage i koncept- og produktudvikling af deres nye koncept i egetræ og stål, som på en enkel og stilfuld måde inkorporerer specialøl på køl i kædens sortiment.
“FOR AT KOMME I MÅL MED EN SÅ OMFATTENDE OPGAVE MED FLERE HUNDREDE BUTIKKER, SÅ FORDRER DET, AT DU UDVIKLER LØSNINGEN I TÆT SAMARBEJDE MED KUNDEN”
Fredrik Hammarsten, Sales Director, Expedit Norge

TÆT SAMARBEJDE SKABER RESULTATER
Vi har leveret et butikskoncept, som udtryksmæssigt rammer forretningens ambition om, at farver, overflader og materialer spiller perfekt sammen med eksisterende indretningselementer og skaber en spændende og inspirerende købsoplevelse.