POP-UP STORE
SUBARU TÆNKER IND I BOKSEN
Expedit udvikler mobilt shopkoncept for japanske Subaru, der møder offroad-segment dér hvor kunderne er: ude i naturen
MOBILT SHOWROOM GIVER RESULTATER
Hvis bjerget ikke vil komme til Subaru, så kommer Subaru til bjerget! Eller rettere; fjeldet. Det var i al sin enkelthed tanken bag pop-up butikskoncept udviklet af Expedits norske afdeling.
Vi har i flere år designet og monteret mange af Subarus fysiske forretninger i Norge – fra salgsområder over materielbar til loungezoner. Med tilhørende designmanual, som definerer indretningskonceptet for fremtidige butiksetableringer og sikrer et konsistent udtryk og optimeret kundebetjening på tværs af forretninger.
Da bilimportøren skulle køre kampagne for deres 4-hjulstrækkere, blev der derfor tænkt utraditionelt for at nå ud til kunder, der ikke har for vane, at besøge bilforretninger.
Med en barsk og uvejsom natur, der strækker sig over mere end 2.000 km fra nord til syd, er de norske forhold perfekte for Subarus 4-hjulstrækkere. Af samme grund er det hér, Subaru gerne vil møde sine kunder: I outback Norway, hvor behovet for terrængående køretøjer er reelt. Pop-up butikken blev løsningen på Subarus ønske om at komme helt ud til frontlinjen.
Opskriften er enkel: Du skal bruge en 20 fods container. Modificér den så den åbner med vinger på siden i stedet for åbning bagtil. Vingerne bruges til indramning af udeområde og som billboards til kampagnebudskaber. Isæt glasskydedøre og indret med transport-, temperatur- og kondenssikrede møbler og tilsæt strøm, varme, bar, køleskab, gulv, belysning, fladskærm og udskiftelig vægfolie.
“VI HAR REGISTRERET EN ØGET INTERESSE, SOM VI DIREKTE KAN TILSKRIVE VORES TILSTEDEVÆRELSE, DÉR HVOR KUNDERNE BEFINDER SIG”
Torbjørn Lie, CEO, Subaru Norge
Expedits pop-up løsning bringer Subarus DNA ud til kunderne. Med en kundebase spredt over et stort geografisk område, så er fordelene ved en mobil pop-up shop indlysende. Mobiliteten betyder, at Subaru kan gøre sit brand gældende dér, hvor det er relevant. I bymidten, på fjeldet, til outdoor events eller biludstillinger.
Subaru har haft stor succes med at ramme det helt rigtige offroad-segment rundt på Norges skisportssteder. Og efter at have været rundt i landet i mere end et år så er effekten ikke til at tage fejl af: Den løsning Expedit er kommet op med har konkret optimeret antallet af prøveture på netop de bilmodeller, der markedsføres i pop-up shoppen.